donderdag 23 oktober 2008

het begin


Sinds kort heb ik belangstelling voor orchideeën. Ik kocht er eens twee, en ze bleven heel lang mooi, al behandelde ik ze achteraf gezien niet goed. Na dat ze waren uitgebloeid zette ik ze ergens achteraf, en keek er niet veel meer naar om.
Tot ik op een gegeven moment ontdekte dat er nieuwe bloemstengels kwamen! Ik ging er wat over lezen op internet, kreeg eens een boek en kocht ook wat meer planten. Nu heb ik er een aantal, die het erg goed doen. Ik wilde een soort logboek aanleggen, zodat ik kan bijhouden wanneer ze bloeien en dergelijke. Toen kwam ik op het idee van een blog. Dat heb ik nog niet eerder gedaan, ik heb wel een eigen website, maar dat is toch wel erg bewerkelijk, en een blog zou eenvoudiger moeten zijn. Dat ga ik nu eens uitproberen. Ik ga ook proberen om een foto in te voegen van mijn eerste orchidee, die inmiddels volop bloeit.


30 juli 2009. Inmiddels bloeit mijn eerste orchidee al weer, met twee stengels, waar van bij de ene momenteel 30 bloemen openstaan! De tweede stengel kwam wat later, en de knoppen zijn nog dicht, maar het worden er ook veel. Wat een dankbare plant, ik geniet er echt van.



30 november 2009. Er staan nu weer twee bloemstengels met heel veel knoppen, ik denk dat het weer om deze plant gaat, ziet er momenteel zo uit:


15-8-2011 Inmiddels weer een hele tijd verder, en mijn eerste orchidee bloeit nog steeds geweldig. Inmiddels weer twee prachtige bloeistengels, terwijl de meeste na een poosje nog maar één stengel tegelijk geven. Maar deze is een echte die-hard...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten