maandag 27 oktober 2008

koopjes van de Digros




Deze twee hebben we voor € 5,-- per stuk bij de supermarkt gekocht, naam weer niet bekend, maar voor dat geld kun je wel een gokje waren, toch? aangeschaft in oktober 2008. De wortels waren heel erg nat met groene alg, dus maar begonnen met even een poosje te laten opdrogen.

2 november 08. Het gaat jammer genoeg niet zo goed met de twee koopjes. Het blad hangt er zo maar slap bij, en vandaag zag ik kleine rode beestjes tussen de wortels, spint misschien? Ze zijn behandeld met een spray, en nu maar even afwachten hoe het verder gaat.

21 november. De witte plant is aardig bijgekomen, maar de roze liet alle bloemen vallen. Ik heb de stengels er uitgeknipt, en ga de plant nu even laten indrogen... niet te ver natuurlijk, maar kijken wat er gebeurt. Ben benieuwd of hij het redt of dat hij de kliko in moet...

30 juli 2009. Inmiddels bloeit de witte weer, met maar een paar bloemen, maar hij heeft het gered! Van de rose weet ik het niet zeker, ik heb nog een paar planten die er niet zo goed uitzien, misschien is het er een van. Maar afwachten tot er eventueel bloemen inkomen. De witte ziet er nu zo uit:


15-8-2011 De witte is helemaal goedgekomen... althans ik denk dat deze het is... de strepen bij de lip zijn iets anders van kleur, maar dat kan door de belichting komen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten