vrijdag 28 november 2008

Phalaenopsis Yellow Butterfly

Vandaag was ik bij het tuincentrum voor bloemen voor ons nieuwe kleinkind. Er stonden zo veel orchideeën, ik was er niet weg te slaan..... jammie jammie.
Toch maar eentje gekocht, een Phalaenopsis Yellow Butterfly.... die kleur hadden we nog niet.



Mooi he? En dit is er dus eentje van een tuincentrum, niet een goedkope van de Gamma. Ben benieuwd of die het beter gaat doen dan de 2 laatste die ik bij de Digros kocht, eentje is er al op sterven na dood. Ik liep ook nog tegen bark aan, 1 euro per kilo, meteen wat meegenomen....

30 juli 2009. Na een vrij korte rustperiode is er nu weer een nieuwe bloemstengel gekomen, die nog niet open is. Momenteel ziet het er zo uit, een belofte voor de toekomst:


30-11-2009 Momenteel bloeit de laatste bloem van de stengel van juli, dat heeft lang plezier gegeven.

Maar.... de volgende stengel is al weer een eind op weg, de knoppen zijn al goed te zien, nog even geduld dus.


15-8-2011 ruim een jaar voorbij. Mijn Yellow Butterfly bloeit met één stengel, maar er zit weer een nieuwe bloemstengel klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten